Merentas Masa Adalah Logik Mengikut Matematik?

بسم الله الرحمن الرحيم

Mantera Itu Adalah CODE!


matrix-code

Menurut hukum fizik yang menyatukan semua hukum, dunia ini bukanlah benar-benar fizikal dalam ertikata sebenarnya.

Alam terbentuk dari getaran tali-temali ghaib. Setiap getaran menghasilkan realiti berbeza – kod-kod tertentu.

Setiap kod menerangkan kejadian alam.

Seperti kata-kata, ia adalah manifestasi KOD. 

BACA SELANJUTNYA 

 ‘Matriks’ – secara ringkasnya adalah ruang. Manusia memerlukan ruang. Sila ikuti siri Pengajian Matriks kami sebelum-sebelumnya. 

Di sana terdapat pernyataan “In the beginning there was the code”. Apakah maksudnya?

Ini menunjukkan idea bahawa kata dan angka mencipta Matriks.

Banyak ahli falsafah New Age dan Kabbalis menegaskan bahawa terdapat kata tertentu yang dikatakan pada frekuensi yang betul dapat menampakkan jirim dari udara yang tipis.

Dalam banyak teks -teks kerohanian memberitahu bahawa dengan cara begini bagaimana Penciptaan terjadi di planet ini, oleh entiti ketuhanan yang mempunyai kamus khas yang menempatkan perbendaharaan kata untuk penciptaan.

(seperti kata ‘kun fa ya kun’ dalam penciptaan menurut sumber Islam)

Sekiranya seseorang mengambil teori ini secara harfiah, maka sukar untuk dipercayai, tetapi dari sudut pandang lain mungkin menjadi lebih jelas.

Sekiranya kita dapat merenungkan bahawa kata-kata digunakan dari bahasa tertentu, tertanam dengan frekuensi tertentu – untuk memprogram bagaimana konsep realiti ini dirasakan, terutama bagaimana pemikiran makhluk-makhluk di dalam dunia ini melihat kenyataan – maka kita semakin dekat dengan kebenaran.

Sama seperti program komputer yang boleh ditulis untuk berkelakuan dengan cara tertentu, atau bagaimana realiti maya dialami dalam permainan video, begitu juga realiti yang dapat dipasang, dilaksanakan dan disiarkan melalui frekuensi tertentu dari pemancar makrokosmik, yang mempengaruhi segalanya secara mikrokosmik, dalam skopnya.

sistemsuria

Dalam sistem suria kita, matahari mengeluarkan cahaya  cahaya sebagai perantaraan untuk kita melihat.

Sayangnya, kita juga memiliki beberapa jasad samawi di dalam sistem suria seperti Bulan dan  planet Zuhal yang telah memantulkan cahaya Matahari, yang menyebabkan pernah manusia tersilap menyangka bahawa bulan dan jasad yang lain itu mengeluarkan cahaya sendiri. Ini adalah kesilapan dalam menafsir Matriks yang penuh tipu muslihat.

Pantulan juga adalah sejenis teknologi – yang menangkap foton / cahaya / frekuensi dari matahari, mengubahnya dengan kadar yang sesuai, dan mengarahkannya ke arah Bumi.

Ini menyebabkan penyelewengan.

Bulan telah banyak diperdebatkan selama bertahun-tahun sekarang, didakwa sebagai satelit berongga dan mengandung banyak titanium di permukaannya – bahan utama untuk membina kapal angkasa.

Zuhal juga diyakini sebagai matahari di masa lalu kita oleh sesetengah pihak, yang menjelaskan lebih jauh bagaimana ia berfungsi dalam kombinasi dengan Bulan kita untuk menyiarkan kenyataan palsu ke Bumi. 

Perkataan adalah Kod

matrix13a

Semua perkataan adalah ‘mantera’ dalam satu cara atau yang lain.

Kita berlatih mengeja ketika kecil sehingga kita dapat belajar mengeja kata dan menggunakannya sebagai bahasa dalam kehidupan kita sendiri yang telah memberi kita 1001 makna kehidupan, sama ada yang jelik mahupun yang indah-indah. Perkataan mempunyai kekuatan yang luar biasa.

Terutama jika anda belum memecahkan makna tersembunyi yang sebenarnya yang terdapat dalam banyak makna, yang tentu saja mengisyaratkan ‘mantera’ yang membuat anda terkurang terkesan.

Jika anda memahami sesuatu makna dalam satu perkataan maka ia memberi makna secara emosi kepada anda. Ini berlaku terutamanya dalam bentuk bahasa-bahasa. Orang yang tidak tahu bahasa lain tidak akan faham.

Satu perkara yang pasti, dan itu adalah bahawa realiti holografik (baca Siri Matriks Hologram) yang kita alami mengandungi kod terprogram yang ditulis oleh pencipta. Dan semua makhluk yang menjelma dalam kenyataan ini, berada di bawah peraturan dan batasan batasan kod ini.

Peraturan dan batasan ini terutama membentuk undang-undang material, seperti yang kita ketahui melalui sains, yang sebahagian telah menguraikan sifat fizikal (iaitu material) dari realiti holografik ini.

Mereka suka memberitahu anda semua perkara yang anda boleh dan tidak boleh lakukan, dan anda, sebagai makhluk yang memiliki roh dari ‘nur’  yang abadi dan tak terbatas, harus mendengar mengapa anda pada saat ini di dunia menjadi entiti yang ‘hidup’ sementara.

Sudah tentu ada udang di sebalik batu! 

Menggunakan Perkataan untuk Menutup Realiti Matriks

matrixthirteenth-floor

Mari kita analisis perkataan “niat.”

Setelah melihat dengan lebih dekat, anda dapat menemui pelbagai makna, seperti frasa “dalam ketegangan” – yakni kekuatan tidak selesa yang memberi tekanan kepada anda, dan perkataan “niat” – yang berkaitan dengan idea yang difokuskan pada objek, tujuan atau rencana.

Bagaimana kata “niat” berkaitan dengan kerangka utama Matrix? Kerangka utama mempunyai niat untuk membuat anda sentiasa dalam ketegangan! Anda adalah objek yang dibiarkan dalam keadaan ketegangan, bergolak dan diuji.

(Kerangka utama adalah berkaitan dengan Ketuhanan)

Oleh itu, kata niat adalah kata laluan ke kerangka utama.

Kod / kata-kata itu menyimpan senjata mantera untuk membuat anda dalam kebingungan, kesusahan dan kelemahan. Kesan ini akhirnya membawa kepada ketidakmampuan untuk memahami, yang secara tidak terkawal menyebabkan ianya menjadi alasan mengapa Maktriks wujud – ia dipasang kepada kita semua.

Setiap individu dituntut dari Matrix untuk memenuhi takdir yang telah ditentukan, yang disiapkan untuk menyerap tenaga sebanyak mungkin dari anda semasa anda masih hidup di ruang dunia ini.

(Manusia dicipta atas KEHENDAK Tuhan)

Inilah sebabnya mengapa jalan menuju kedaulatan dan kebebasan total sangat sukar, kerana semakin jauh dari apa yang diciptakan oleh pencipta untuk anda, semakin banyak siksaan yang dialami dalam fikiran, kerana ketidaksesuaian dengan takdir.

Orang-orang yang tidak bekerja dan berusaha menjalani kehidupan yang mementingkan diri sendiri, di luar Matrix, biasanya berakhir dengan masalah mental kerana mereka mengalami begitu banyak konflik, kerana kerangka utama cuba mengembalikan mereka kepada apa yang sepatutnya lakukan:

memberi tenaga kepada KEHENDAK.

(Orang yang cuba mengkaji terlalu mendalam tentang Ketuhanan biasanya berakhir dengan ‘gila isim’)

Kehidupan ini ibarat tawanan, bezanya yang ditawan itu sebelum ini bebas. Tapi, kita diciptakan sebagai tawanan terus, cuma moyang kita, Adam – yang pernah bebas.

Sekali lagi, harap perhatikan hubungan mantera, tawanan-tawanan, yang terpikat oleh kenyataan ini sebenarnya, hidup dalam kurungan, seperti burung di dalam sangkar.

Mereka yang berusaha melepaskan diri dari kesedaran berasaskan Matrix adalah yang paling berani di antara kita, kerana cabaran adalah yang paling besar yang dapat dihadapi; namun, ganjaran adalah yang tertinggi yang dapat dicapai. 

-MistisFiles

Merentas Masa Adalah Logik Mengikut Matematik?


timetravel

Albert Einstein ada memberikan petunjuknya – bahawa ruang tidak boleh berpisah dengan masa. Seolah-olah tanpa masa, maka ruang itu tidak wujud.

DEMI MASA.

Adakah pengembaraan merentas masa itu mungkin? Bolehkan kita kembali ke masa silam?

Menariknya, dalam kajian terbaru yang membentangkan pengesahan dari segi kiraan matematik bahawa: ianya BOLEH

BACA SELANJUTNYA

Banyak teks kuno telah menyebutkan bagaimana perjalanan masa dapat dicapai beribu-ribu tahun yang lalu.

Bukti itu dapat dijumpai dalam banyak manuskrip dan teks kuno termasuk Bible  dan bukti bahawa para saintis masih berminat dengan perjalanan waktu adalah dengan adanya banyak kajian yang ditulis dalam beberapa tahun kebelakangan ini.

Dalam teks Mahabharata India kuno, yang ditulis pada abad kelapan Sebelum Masehi, Raja Raivata digambarkan membuat  perjalanan ke langit untuk bertemu dengan dewa pencipta Brahma, hanya untuk kembali ke Bumi ratusan tahun di masa depan.

Perjalanan merentas masa dan mesin yang canggih yang dapat membantu seseorang melakukan perjalanan dalam masa telah menjadi salah satu tema fiksyen ilmiah berulang dan filem yang tidak terkira banyaknya selama beberapa dekad.

time

Tetapi ada sebab untuk itu. Kemungkinan perjalanan masa telah menarik minat manusia selama berabad-abad yang tidak terkira banyaknya.

Walaupun banyak yang menganggap tidak masuk akal untuk mempercayai perjalanan merentas masa, beberapa saintis paling terkemuka di dunia telah menyelidiki apakah manusia benar-benar dapat melakukan perjalanan dalam waktu terdekat.

Albert Einstein menyimpulkan bahawa masa lalu, sekarang, dan masa depan wujud secara serentak.

Sekarang, dengan teknologi yang tepat, seperti kapal angkasa yang sangat pantas – yang masih kita ciptakan di Bumi, di mana  seseorang yang melakukan perjalanan di angkasa secara teknikal dapat mengalami beberapa hari sementara yang lain akan mengalaminya secara serentak, hanya beberapa jam atau minit.

Walau bagaimanapun, kebijaksanaan dan keyakinan Einstein mempunyai kesan yang sangat kecil terhadap kosmologi atau sains pada umumnya dalam topik perjalanan merentas masa.

Sekiranya merentas masa itu boleh, kita hampir tidak dapat melihat apa ertinya ini bagi umat manusia dan terutama sekali, bagi mereka yang mempunyai kekuatan untuk menempuh masa dan kekuatan untuk menulis sejarah sesuka hati mereka.

timewarp

Walaupun ini kedengaran menarik, kita tidak tahu akibat dari mengubah peristiwa masa lalu dan bagaimana peristiwa itu akan mempengaruhi masa depan, jika tentu kita benar-benar mempunyai cara untuk melakukannya.

Sekiranya anda melihat sejarah dan teks-teks kuno yang berbeza, kita dapat menemui sebilangan rujukan perjalanan waktu yang dikatalogkan oleh budaya yang berlainan di seluruh dunia.

Dalam mitologi Hindu, ada kisah mengenai Raja Raivata Kakudmi yang pergi berjumpa dengan penciptanya, Brahma. Walaupun perjalanan ini tidak berlangsung lama, ketika Kakudmi kembali ke bumi, 108 yuga (kitaran masa) telah berlalu.

Setiap yuga mewakili kira-kira 4 juta tahun…

timetravel2

 Apabila entiti masa ditakrifkan adalah salah satu elemen pada ruang sehingga disebut ruang-masa, maka adakah apa-apa perubahan pada ruang dapat mengubah masa?

INILAH RAHSIANYA.

 Dalam mitologi Hindu, ada kisah mengenai Raja Raivata Kakudmi yang pergi berjumpa dengan penciptanya, Brahma. Walaupun perjalanan ini tidak berlangsung lama, ketika Kakudmi kembali ke bumi, 108 yuga (kitaran masa) telah berlalu.

Setiap yuga mewakili kira-kira 4 juta tahun.

Penjelasan yang diberikan oleh Brahma kepada Kakudmi ialah masa berlalu dengan berbeza pada bidang kehidupan yang berbeza.

Disamping itu juga, kita mempunyai rujukan berkaitan subjek merentas masa ini dalam Al-Quran. Kisah ini merujuk kepada sekumpulan individu, yang pada tahun 250 Masihi telah menyelamatkan diri dari raja zalim ke sebuah gua di mana Tuhan membuat mereka tidur. Mereka bangun 309 tahun kemudian. Itulah Kisan Ashabul Kahfi.

Kisah ini bertepatan dengan kisah Kristian dari tujuh orang yang tidur, dengan beberapa perbezaan.

Lebih banyak bukti boleh didapati dalam Bible. 

Kisah Nabi Yeremia

yeremiah

Di dalam Bible, nabi Yeremia sedang duduk bersama dengan beberapa rakannya, dan ada seorang budak lelaki. Namanya Abimelekh, dan Yeremia berkata kepada Abimelekh,

“Keluarlah dari Yerusalem, ada bukit dan kumpulkan beberapa buah ara untuk kita.”

Kanak-kanak itu keluar dan mengumpulkan buah ara segar.

Tiba-tiba, Abimelech mendengar beberapa bunyi dan angin di udara, dan dia menjadi tidak sedarkan diri, dia pengsan. Setelah beberapa ketika, dia bangun semula dan dia melihat hari sudah hampir petang.

Jadi ketika dia kembali ke masyarakat dan kota itu penuh dengan tentera yang pelik.

Dan dia berkata,

“Apa yang terjadi di sini? Di manakah Yeremia dan yang lainnya?”

Dan seorang lelaki tua berkata,

“Itu 62 tahun yang lalu.”

Ini adalah kisah perjalanan masa yang ditulis dalam Bible. 

Urashima Taro

taro

Kisah lain berasal dari legenda Jepun Urashima Taro.

Dikatakan bahawa seorang lelaki mengunjungi istana bawah laut Dewa Naga Ryujin. Dia tinggal di sana selama tiga hari, tetapi ketika kembali ke permukaan, 300 tahun telah berlalu.

Dalam teks Buddha Pali Canon dituliskan bahawa di syurga tiga puluh Dewa (tempat para Dewa), masa berlalu ke ukuran yang berbeza, di mana seratus tahun bumi dianggap di sana sebagai satu hari.

Namun, pada zaman moden ini, salah satu kisah perjalanan waktu yang paling ‘terkenal’ adalah Eksperimen Philadelphia yang terkenal yang kononnya berlaku pada tahun 1943.

Matlamat utama projek adalah menyembunyikan kapal tentera laut dan membuatnya tidak terlihat oleh radar musuh.

Namun, dikatakan bahawa percubaan itu gagal: bukan sahaja kapal itu hilang sepenuhnya, ia juga dihantar ke Norfolk. Ketika kapal itu muncul, beberapa anak kapal secara fizikal melekat pada kapal kapal, yang lain mengalami gangguan mental, ada yang hilang sepenuhnya dan yang lain melaporkan telah melakukan perjalanan ke masa depan.

Sepatutnya, Nikola Tesla terlibat dalam eksperimen tersebut, melakukan semua perhitungan yang diperlukan dan mengembangkan pelbagai reka bentuk, serta menyediakan penjana yang diperlukan.

Pada tahun 1960, satu lagi laporan menarik mengenai perjalanan waktu disampaikan oleh Pellegrino Ernetti, yang menegaskan telah mengembangkan pembinaan mesin yang akan membolehkannya melihat masa lalu. Mesin ini bernama The Chronovisor.

Dia dikatakan telah membina mesin ini yang dapat mengesan, mengembangkan dan menukar tenaga menjadi gambar: sesuatu seperti televisyen yang menunjukkan apa yang berlaku pada masa lalu.

Space-Time

Ahli fizik dan Profesor Ronald Lawrence Mallett dari University of Connecticut telah mengusahakan konsep perjalanan masa, berdasarkan teori relativiti Einstein dan benar-benar yakin bahawa manusia sebenarnya dapat melakukan perjalanan merentas masa.

Menurut Mallett, dalam abad ini, manusia akan dapat melakukan perjalanan merentas masa.

Ahli fizik zarah Brian Cox bersetuju bahawa perjalanan waktu adalah mungkin, tetapi hanya dalam satu arah.

Kita tidak dapat membicarakan perjalanan masa di zaman moden tanpa menyebut kisah menarik seorang lelaki bernama Al Bielek yang mengaku telah melakukan perjalanan dalam masa, khususnya ke masa depan, hingga tahun 2749.

Tetapi adakah kisah-kisah di atas adalah kumpulan kisah-kisah liar?

Atau ada sedikit kemungkinan bahawa perkara seperti ini pernah berlaku pada masa lalu?

Menariknya, kajian yang diterbitkan baru-baru ini mendakwa bahawa perjalanan waktu yang paling tidak matematik, perjalanan waktu sangat mungkin.

Diterbitkan dalam IOPscience Journal Classical and Quantum Gravity, kajian (Traversable Acausal Retrograde Domains in Spacetime) berpendapat bahawa ruang TIDAK boleh dibahagikan kepada tiga dimensi – di mana masa dipisahkan.

Sebaliknya, Benjamin K. Tippett mengatakan empat dimensi perlu dibayangkan secara serentak sebagai kontinum ruang-waktu di mana arah yang berbeza dihubungkan oleh entiti yang boleh merentas masa di antaranya!



No comments:

Post a Comment