Makhluk ‘Cyborg’ Separuh Malaikat Separuh Syaitan

بسم الله الرحمن الرحيم


cyborgtilt2

 Ketika penciptaan prototaip makhluk ‘cyborg‘ itu, para makhluk foton berbisikan sesama sendiri. Memori mereka telah ‘pop up’ ke minda sedar mereka bahawasanya makhluk demikian dengan tag dan nombor siri begitu adalah mirip dengan program-program sebelum ini karya Sang Pengaturcara.

Alam-alam hiper matriks bergegar dengan berita luar biasa itu. Bahawa Sang Pengaturcara mahu merangka program makhluk ‘cyborg‘ yang luar biasa. Makhluk yang bersifat,

 SEPARUH MALAIKAT, SEPARUH SYAITAN!

  Nota: Bahagian-bahagian yang mengandungi firman Tuhan atau hadis nabi termasuk riwayat-riwayat tertentu adalah dipetik dari buku-buku agama. Anda dinasihatkan untuk merujuk kepada orang yang pakar jika ada persoalan atau ada apa-apa keraguan berkaitan topik berkaitan.

 Itulah yang bernama manusia. Di dalamnya ada entiti yang bernama nafsu. Di kepalanya diperlengkapkan dengan akal. Namun di jiwanya, yang kosong mesti diisi sesuatu supaya menuju ke pilihan: manusia insan kamil

Manusia separuh malaikat.

Diisi dengan apa? DENGAN IMAN.

Pada suatu ketika Allah Subhanahu wa Ta’alaa menitahkan malaikat Jibril supaya turun ke bumi untuk mengambil sebagian tanahnya yang akan dijadikan bahan untuk menciptakan Adam.

Namun ketika sampai kebumi, bumi enggan tanahnya diambil untuk dijadikan Adam, hingga bumi bersumpah, Demi Allah ia tidak rela sebagian tanahnya dijadikan Adam. Kerana ia khuatir kelak Adam jadi maksiat kepada Allah.

Lalu Jibril kembali ke hadirat Tuhan, ia tidak dapat berbuat apa-apa, mendengar sumpahnya bumi.

Kemudian Allah menitahkan malaikat Mikail turun pula ke bumi, dengan maksud yang sama pula, namun setelah mendengar perkataan bumi, seperti apa yang dikatakan kepada Jibril, Mikail pun tidak dapat berbuat apa-apa, Ia pun kembali kehadirat Allah dengan tangan-tangan hampa.

 eartg

Yang terakhir Allah menitah malaikat Izra’il turun ke bumi untuk mengambil tanah. Kata Allah : “Hai Izra’il engkaulah kini yang aku tugaskan mengambil tanah. Meskipun bumi bersumpah-sumpah dengan ucapan bagaimanapun jangan engkau mundur. Katakan bahawa kerjakan atas perintah dan atas namaKu.”

Begitulah setelah Izra’il tiba diatas bumi ia berkata : “Hai bumi, ketahuilah kedatanganku ke mari atas perintah Allah dan atas nama Allah. Jika engkau membantah atas pekerjaanku ini, berarti engkau membantah perintah Allah, dan tentunya engkau tidak ingin menjadi makhluk yang durhaka kepada Allah, bukan?.”

Mendengar perkataan Izra’il demikian bumi tidak dapat berkata apa-apa kecuali membiarkan Izra’il mengambil tanahnya dengan tidak banyak reaksi apa-apa.

Setelah Izra’il mengambil beberapa macam tanah, kembalilah dia ke hadhirat Allah.

Kata Allah : “Ya Izra’il, pertama engkau yang aku tugaskan untuk mengambil tanah, dan kemudian dibelakang hari kelak engkau pula yang aku tugaskan untuk mencabut ruh manusia.

Jika demikian hamba khuatir yang hamba ini jadi dibenci anak Adam karena pekerjaan hamba ini, kata Izra’il.

“Tidak” jawab Allah. Tidak akan mereka memusuhi engkau. Aku yang mengaturnya.

Lalu aku jadikan sebab-sebab untuk mendatangkan kematian bagi mereka. Sebab terbunuh, sebab terbakar, sebab sakit dan sebagainya.

earth-magnetic-portals

Menurut keterangan para ‘Ulama bahwa tanah-tanah itu adalah seperti berikut :

1. Tanah tempat bakal berdirinya Baitul Muqaddas

2. Tanah Bukit Tursina

3. Tanah Irak

4. Tanah Aden

5. Telaga Al-Kautsar

6. Tanah tempat bakal berdirinya Baitullah

7. Tanah Paris

8. Tanah Khurisan

9. Tanah Babi (Babylon)

10. Tanah India

11. Tanah Syurga Firdaus

12. Tanah Tha’if

Kata Ibnu Abbas :

1. Kepala Adam dari tanah Baitul-Muqaddas, kerana disitulah berada otak manusia, dan disitulah tempat akal.

2. Telinganya dari tanah bukit Tursina, kerana dia alat pendengar dan tempat menerima nasihat.

3. Dahinya dari tanah Irak, kerana disitu tempat sujud kepada Allah,

4. Mukanya dari tanah Aden, kerana disitu tempat berhias dan tempat kecantikan,

5. Mata dari tanah telaga Al-Kautsar tempat untuk menarik perhatian,

6. Giginya dari tanah telaga Al-Kautsar, tempat bermanis-manis,

7. Tangan kanannya dari tanah Ka’bah, untuk mencari nafkah dan kerjasama sesama manusia,

8. Tangan kirinya dari tanah Paris, tempat ber istinja’,

9. Perutnya dari tanah Khurasan, tempat lapar dan haus,

10. Kemaluannya dari tanah Babylon, disitu tempat maksiat(birahi) dan tipu daya syaitan untuk menjerumuskan manusia ke lembah dosa,

11. Tulang dari tanah Bukit Thursina, alat peneguh tubuh manusia,

12. Dua kakinya dari tanah India, tempat berdiri dan jalan,

13. Hatinya dari tanah Syurga Firdaus, kerana disitu tempatnya iman, keyakinan, ilmu, kemauan dan sebagainya,

14. Lidahnya dari tanah Tha’if tempat mengucap syahadat, bersyukur dan mendo’a kepada Tuhan.

 Memang perkakasannya dari tanah, namun pengisiannya adalah ROH – merupakan salah satu RAHSIA TUHAN.

Roh di dalam perkakasan tidak sama dengan roh di alam baqa. Roh di dalam perkakasan pengetahuan dan kepercayaan tertentu yang dinamakan IMAN, untuk menjalani proses separuh malaikat itu sehingga unsur malaikatnya menjadi dominan atau majoriti, mampu menewaskan sisi syaitan manusia yang dipandu nafsu itu.

‘Skrip’ Yang Ditiup Ke Dalam ‘Makhluk Cyborg’



cyborgmatrixtitl

 ‘Makhluk Cyborg’ adalah makhluk luar biasa dan tidak pernah diciptakan sebelum ini. Makhluk ini memiliki 4 unsur : Angin, Api, Air dan sudah pasti Tanah.

Makhluk ini ditempatkan di satu ruang masa ‘The Experiment’.

Apakah itu?

Satu ruangmasa yang sudah ada sebelumnya, di mana ianya adalah tempat menguji prototaip-prototaip para makhluk…

 Nota: Bahagian-bahagian yang mengandungi firman Tuhan atau hadis nabi termasuk riwayat-riwayat tertentu adalah dipetik dari buku-buku agama. Anda dinasihatkan untuk merujuk kepada orang yang pakar jika ada persoalan atau ada apa-apa keraguan berkaitan topik berkaitan.

 Keadaan manusia yang bertubuhkan bahan material di Bumi manakala isiannya adalah ruh yang merupakan rahsia Tuhan adalah umpama ‘cyborg’ yang mana makhluk-makhluk lain wujud dengan bahan asal masing-masing. Kombinasi bahan-bahan ini menyebabkan manusia menjadi makhluk luar biasa dengan versi yang dipertingkatkan dari semasa ke semasa mengikut amalan manusia itu sendiri.

Syahdan maka dijadikan pada tubuh Adam ada sembilan rongga atau liang. Tujuh buah liang dikepala, dan dua buah liang di bawah badan letaknya.

Tujuh buah letaknya dikepala :

1. Dua liang mata

2. Dua liang telinga

3. Dua liang hidung

4. Dan sebuah liang mulut

Yang dua macam dibawah : Sebuah liang kemaluan dan sebuah liang dubur.

Dijadikan pula lima buah panca indera :

1. Mata alat penglihatan,

2. Hidung alat penciuman

3. Telinga alat pendengaran,

4. Mulut alat perasaan manis, asam dan sebagainya.

5. Anggota tubuh lainnya seperti kulit, telapak tangan yaitu untuk perasa: halus, kasar dan sebagainya.

Ketika Allah akan jadikan patung Adam, tanah itu dicampuri air tawar, air asin, air anyir, angin, api. Kemudian Allah resapkan Nurhaknya patung Adam dengan berbagai macam “Sifat.”

mind

Lalu patung Adam itu digenggam dengan genggaman “Jabarut”, kemudian diletakan di dalam “Alam Malakut.”

Sesungguhnya tanah yang akan dijadikan “Patung Adam” adalah tanah pilihan sebagaimana diterangkan diatas. Maka sebelum dijadikan patung, tanah itu dicampuri dengan istilah rempah-rempah, wangi-wangian dari Nur Sifat Allah dan disirami dengan Air hujan “Bahrul-Uluhiyah.” Kemudian patung itu dibenamkan dengan air “Khudratul-‘Izzah-Nya” yaitu Sifat “Jalal dan Jammal” lalu diciftakan menjadi patung Adam yang sempurna.

Coba perhatikan Firman Allah dalam Surat Al-Insaan ayat 1 atau sebagaimana awal mula tulisan ini diatas yang bunyinya sebagai berikut:

“Bukankah telah datang atas manusia satu waktu dari masa, sedang dia ketika itu belum merupakan sesuatu yang dapat disebut?”

Yang dimaksudnya Allah ciptakan alam semesta dan termasuk Adam dalam waktu yang sangat lama, yang tidak dapat ditaksir dan dikira-kira menurut perhitungan manusia zaman sekarang.

Menurut keterangan para ‘Ulama, ketika patung Adam diselubunginya dalam waktu 120 tahun. 40 tahun ditanah kering, 40 tahun di tanah yang basah dan 40 tahun yang hitam dan berbau. Kemudian Allah rubah patung Adam dengan patung kemuliaan. Maka tertutuplah pemandangan mata malaikat daripada melihat hakikat yang sebenarnya.

Mereka memandang rendah akan bakal kejadian Adam lantaran menurut penglihatan yang nyata asal kejadian Adam. Tiada lain sebabnya dari kurang ma’rifatnya mereka.

Memang pada malaikat telah mengetahui bahwa Adam ini akan menjadi Khalifah Tuhan di dunia. Sudah tentu mereka tentunya merasa heran, mengapa orang yang akan menjadi khalifah Tuhan demikian asal kejadiannya.

Berbeza dengan mereka bangsa malaikat, yang mereka tahu bahwa asal kejadian mereka dari cahaya.

Demikian pula Ruh, ketika ruh itu diperintah masuk kedalam patung Adam, ia pun merasa enggan. Segan dan malas untuk masuk kedalam tubuh Adam yang masih merupakan patung yang kini sudah mengeras seperti batu. Ruh itu bukan masuk, malah ia berputar-putar, mengitari patung Adam yang terhantar disitu dikelilingi malaikat yang menyaksikan seperti Jibril, Mika’il, Israfil, Izra’il dan lain-lain malaikat lagi.

subconscious-mind

Kemudian Allah menyuruh malaikat Izra’il untuk memaksakan ruh itu masuk kedalam tubuh Adam. Lalu akhirnya ruh itu mau tidak mau ia terpaksa menyerah di tangan Izra’il. Ia di masukan kedalam tubuh Adam, lalu ruh itu masuk perlahan-lahan sampai batas kepalanya saja 200 tahun lamanya.

Demikianlah Allah memberi kekuatan kepada Izra’il dapat memasukkan ruh itu kedalam tubuh kasar Adam. Dahulu Izra’il yang ditugaskan mengambil tanah untuk Adam, dan kini dia pula yang ditugaskan untuk memasukan ruh ke dalam tubuh Adam. Dan kemudian nanti Izra’il pulalah yang ditugaskan untuk mencabut nyawa Adam.

Setelah ruh itu meresap di dalam kepala Adam, lalu terjadilah otak, dan tersusun urat-urat syarafnya dengan sempurna, yaitu seperti telah dikatan selama 200 tahun.

Kemudian terjadilah matanya, seketika itu matanya melek terbuka melihat dan melirik kekiri dan kekanan. Ia juga melihat ke bawah yang sebahagian badannya masih merupakan tanah keras. Dilihatnya kiri dan kanan para malaikat yang sedang menonton kejadian dia. Ketika itu telinga Adam telah dapat mendengar betapa para malaikat mengucap Tasbih memuji kebesaran Allah, dengan macam-macam ucapan kalimat tasbih dengan lagu-lagu yang merdu sekali dan mengasyikan.

Kemudian ketika ruh sudah sampai batas hidungnya lalu ia bersin, serta mulutnya terbuka.

Ketika itu Allah ajarkan mengucap “Alhamdulillah.” Itulah ucapan Adam pertama kali di hadhirat

Alloh. Lalu Allah berkata: “yarkhamukallah” yang artinya “Semoga engkau diberi Rahmat Allah.”

Oleh kerana itu jika orang bersin menjadi ikutan, sunat mengucap : “Alhamdulillah” dan

orng yang mendengarnya sunat mengucap : “Yarkhamukallah.”
Kemudian ketika ruh sampai di dadanya, tiba-tiba saja ia mau bangun. Padahal sebagian badannya ke bawah masih menjadi tanah keras. Disini menunjukan sifat manusia yang suka tergesa-gesa (tidak sabaran) Sebagaimana Firman Allah dalam Surat Al-Isra’ ayat 11 :

“Dan adalah manusia bersifat tergesa-gesa.”

Maka ketika ruh itu sampai dimana perutnya maka terjadilah susunan isi perutnya dengan sempurna, maka seketika itu terasalah lapar. Kemudian ruh itu terus meresap sampai keseluruh tubuh Adam, tangan , kaki lau terjadi darah, daging, tulang, urat-urat, berkulit dengan sempurna yang mana kulit itu kian lama kian bagus dan halus.

Begitulah proses kejadian-kejadian tubuh Adam.

mind2

Menurut riwayat ketika Adam masih berada di syurga sangat bagus sekali kulitnya, tidak seperti warna kulit kita sekarang ini. Karena setelah Adam diturunkan ke dunia, terjadilah warna kulitnya. Sebagai peringatan, yang masih tertinggal warnanya hanya pada kuku manusia. Hal ini kita bisa lihat meskipun orang kulitnya hitam, tapi warna kuku adalah sama, ialah putih kemerah-merahan.

Suatu keterangan bahwa Nabi Adam a.s dijuluki Abul-Basyar : “Bapaknya manusia” dan Nabi Muhammad s.a.w. dijuluki “Abul-Ruh” atau “Abul-Arwah” artinya “Bapaknya segala ruh.”

Marilah kita teruskan riwayat Adam!

Setelah kejadian Adam dengan sempurna, sebagai manusia baru, dialah jenis makhluk manusia yang pertama. Wajahnya bagus simpatik, tampan, pendek kata semua malaikat merasa kagum melihat Adam yang begitu bagusnya. Mereka sama sekali tidak menyangka bahwa makhluk yang asalnya dari tanah, kini kelihatan bagus dan indahnya. Baik raut mukanya atau potongan tubuhnya.

Adam berganti rupa dengan memakai pakaian kebesaran dari Syurga, dengan memakai mahkota yang ditatah intan berlian, yang menambahkan keagungannya yang layak sebagai seorang raja atau khalifah. Tampaklah Adam dilihat oleh para malaikat, sangat anggun dan berwibawa. Cocok pribadinya sebagai seorang raja. Adam duduk di kursi keemasan, yang bertatah intan permata, dikelilingi oleh para malaikat.

Kemudian setelah Adam duduk di atas kursi, lalu diusung oleh empat orang malaikat dan diiringi oleh beberapa banyak malaikat pula untuk di arak dan di perkenalkan di langit yang pertama sampai ke langit yang ketujuh, sampai ke Syurga.

Di sanalah Adam dapat melihat segala barang yang ajaib daripada ciptaan Tuhan. Adam dapat menyaksikan dengan mata kepala akan kebesaran dan kerajaan Allah yang meliputi langit dan bumi. Selain dari itu agar supaya para malaikat dan para makhluk lainnya dapat mengetahui akan kadar ketinggian derajatnya Adam disisi Allah, ialah yang akan diangkat kelak menjadi khalifah Tuhan dimuka bumi.

Menurut riwayat kurang lebih 100 tahun lamanya Adam diarak oleh para malaikat. Dan selesai diarak itu, lalu Adam dibawa ke Syurga, yaitu tempat Adam mula-mula dijadikan.

Kemudian datanglah Jibril membawa seekor kuda kendaraan dari syurga. Bagus sekali kuda itu, berbulu warna hijau kumbang, serta bersayap sangat indah sekali, berkilau-kilauan, serta harum baunya. Kuda itu dapat bicara seperti manusia, dibelakangnya terdapat tempat duduk yang aman. Jibril memegang kendali, mikail duduk sebelah kanan Adam dan Israfil duduk sebelah kirinya. Diceritakan di mana saja Adam bertemu Malaikat, ketika Ia di arak, selalu ia mengucap “Assalammualaikum” yang dijawab oleh para malaikat “Wa’alaikummussalam” kata Allah : “Hai Adam, beginilah penghormatanmu yang akan di ikuti oleh anak cucumu sampai hari kemudian.”

Riwayat Pembentukan Alam-alam Matriks



pembentukan

 Sang Pengaturcara apabila membikin program yang satu ini, maka Dia telah memilihnya untuk dibina melalui 6 masa. MENGAPA?

Mengapa tidak cukup dengan kalimat “Kun” maka jadilah!

ADA RAHSIANYA…

 Nota: Bahagian-bahagian yang mengandungi firman Tuhan atau hadis nabi termasuk riwayat-riwayat tertentu adalah dipetik dari buku-buku agama. Anda dinasihatkan untuk merujuk kepada orang yang pakar jika ada persoalan atau ada apa-apa keraguan berkaitan topik berkaitan..

Sebenarnya alam semesta ini bermula lebih lama dari apa yang manusia dapat gembarkan.

Maka dahulunya alam semesta ini belum ada, itu waktu belum ada perhitungan tahun, bulan, minggu dan hari. Sebab belum ada matahari dan bulan. Ketika itu cuma yang ada Zat yang Wajibul Wujud, ia Zat Allah Tuhan Yang Maha Pencipta, oleh kerana itu “Dia” dinamakan “Khaliq” artinya, Pencipta, dan alam semesta ini, termasuk semua isinya dinamakan “makhluq” ertinya yang diciptakan.

Jadi jelaslah bagi kita sekarang, adanya perhitungan tahun seperti sekarang ini, kerana adanya peredaran matahari dan bulan. Entah sudah berapa juta tahun umur bumi ini hanya Allah yang mengetahui, manusia cuma dapat mengira-ngira saja.

Cobalah perhatikan Firman Allah di dalam surat Al-Insaan ayat 1 :

“Apakah tidak datang (khabar berita) kepada manusia suatu zaman yang tidak dapat disebut-sebut (menurut perhitungan manusia)”
Maka dengan keterangan ayat di atas hanya Allah yang tahu bila, berapa, sudah lamanya Tuhan jadikan dunia ini serta isinya.

Allah Subhanahu wa Ta’alaa Maha Kuasa, Dia telah Menciptakan alam semesta semuanya tidak menggunakan alat atau perkakas. Bila Dia akan menjadikan sesuatu, cukuplah dengan kalimat “Kun” jadilah lalu terjadi seperti Firman Allah dalam surat Yassiin ayat 82 :

“Sesungguhnya keadaan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berkata kepadanya: “Jadilah!” maka terjadilah ia.”

Dalam ayat yang lain Firman Allah di dalam Surat Yunus ayat 3 :

“Sesungguhnya Tuhan kamu ialah Allah Yang menciptakan langit dan bumi dalam enam masa, kemudian Dia menciptakan serta Dialah yang mengatur dan serta Dialah yang menguasai seluruh apapun yang berada di ‘Arasy dan alam lainnya.”

 langitbumi

Jadi jelasnya yang mengatur semua kejadian alam, makhluk, manusia, binatang, matahari, bulan dan bintang, hidup dan mati, adalah Allah Subhanahu wa ta’alaa. Untuk lebih jelasnya bacalah ayat Kursi dalam surat Al-Baqarah ayat 255 :

“Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya); tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang dapat memberi syafa’at di sisi Allah tanpa izin-Nya? Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi (kekuasaannya) Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar.”

Teranglah sudah bagi kita sekalian bahwa dulunya alam semesta ini tidak ada. Maka yang ada, ialah yang mengadakan alam semesta ini yaitu Zat Allah Subhanahu wa Ta’alaa. Sesungguhnya Allah ciptakan seluruh alam semesta langit dan bumi kerana Tuhan akan menjadikan manusia.

Sesungguhnya Allah ciptakan pertama-tama adalah yang dinamakan “Ruuhul A’zhom dari Nur-adadiyah-Nya.” maka dari Ruuhul A’zhom itu Allah jadikan segala ruh makhluk yang bernyawa. Apakah yang dinamakan “Ruuhul A’zhom” itu? Ialah sumber segala ruh. Yaitu Ruh Nabi Muhammad s.a.w.

Sesungguhnya Allah Ta’alaa selain mempunyai sifat Al-Rahman dan Al-rahiim juga mempunyai sifat Jalaal dan Jammal, artinya Maha Besar dan Maha Indah. Maka dengan qudrat iradatnya, dengan sifat jalaal dan jammal-Nya diciptakan Nur Muhammad s.a.w., dari alam “adam” kepada alam “wujud”, dari alam “abstrak” kepada alam ‘nyata” dalam keadaan sempurna, indah bentuk dan susunan semua alam yang maujud ini.

Sesuai dengan Firman Allah di dalam surat Al-Baqarah ayat 1066 :

Dari Ruuhul-A’zhom itu, diciptakan ruh para Nabi, kemudian ruh para Wali, kemudian ruh para Manusia, kemudian ruh para Malaikat, ruh bangsa Jin, kemudian ruh bangsa haiwan dan kemudian ruh Tumbuh-tumbuhan.

earthglow

Selain itu Tuhan jadikan empat unsur atau anasir, yaitu : air, api, angin dan Tanah. Maka dari empat anasir itu, Tuhan jadikan makhluk, dijadikan bumi dan langit, malaikat dan jin, manusia dan binatang dan lain-lainnya.

Pada riwayat lain, Allah Ta’ala jadikan suatu pohon namanya “Sajaratul-Yaqiin” atau “Sajaratul-Muttaqiin” suatu pohon raksasa. Tidak ada orang dapat menduga besarnya, hanya Allah Ta’alaa.

Kemudian Allah menciptakan Nur Muhammad itu, seperti rupa burung merak. Lalu dimasukkan kedalam kurungan mutiara, lalu digantungkan di Syajarotul-Yaqiin, lalu ia bertasbih memuji Allah selama 70,000 tahun.

Skrip-skrip Para Prototaip di Alam Ruh



prototaip

 Ruh di alam Matriks dan ruh di alam Hiper Matriks adalah BERBEZA.

Sungguh! Jika anda mengetahui rahsianya.

IA ADALAH DUA KEADAAN YANG BERBEZA.

 Nota: Bahagian-bahagian yang mengandungi firman Tuhan atau hadis nabi termasuk riwayat-riwayat tertentu adalah dipetik dari buku-buku agama. Anda dinasihatkan untuk merujuk kepada orang yang pakar jika ada persoalan atau ada apa-apa keraguan berkaitan topik berkaitan.

 Alam hipermatriks itu sudah tentu amat berlainan dengan alam Matriks manusia. Namun, dipercayai sebelum wujud alam manusia ini, alam-alam hipermatriks tertentu itu sudah pun ada.

Bersambung dari topik ‘Nur Muhammad’ dalam artikel sebelum ini, kemudian diletakkan cermin “Haya” dekat kurungan itu, (rujukan kurungan ini, iaitu pada akhir Bab “Riwayat Pembentukan Alam-alam Matriks” berkenaan ‘Nur Muhammad’ ) demi setelah terlihat bayangannya di dalam cermin, tiba-tiba timbulah rasa malunya sehingga keluar keringat sekujur badannya. Dengan Kudrat Ilahi dan hikmat, maka dari tiap butir keringat itu menjadi ruh manusia. Lalu mereka Allah perintahkan lima kali sujud ketika itu, itulah pula sebabnya umat Nabi Muhammad s.a.w diwajibkan solat lima kali. Kemudian berubahlah rupa merak itu menjadi wujud manusia dalam rupa yang indah sekali, berdiri seperti orang yang sedang sholat di dalam keranda mutiara.

Kemudian Allah perintah seluruh ruh-ruh itu thawaf yakni mengelilingi Lembaga Muhammad itu, mengucap tahmid dan tasbih ke hadirat Allah Ta’alaa selama seratus ribu tahun (100.000). Kemudian Allah Ta’alaa memandang kepada Nur Muhammad itu, lalu berkeringatlah sekujur badannya.

1. Maka dari keringat hidungnya, Allah ciptakan sekalian malaikat,

2. Dari keringat mukanya Allah Jadikan ‘Arsy, Lauhil-Mahfuzh, Qolam dll,

3. Dari keringat dadanya, dijadikan Nabi-nabi dan Rasul,’Ulama dsb,

4. Dari keringat belakangnya, Allah jadikan Baitul-Ma’mur, Baitullah, Baitul-Muqaddas dan tempat-tempat ibadat (mesjid) di seluruh dunia,

5. Dari keringat alisnya, Allah jadikan ruh-ruh umat Nabi Muhammad lelaki dan perempuan,

6. Dari keringat telinganya, Allah jadikan ruh-ruh umat Yahudi dan Nashara dan orang-orang sesat dari jalan Allah,

7. Dari keringat kakinya, Allah jadikan isi semesta alam dunia dari timur sampai ke barat.

 

mind
Lalu Allah berkata kepada Nur itu : “Cubalah lihat mukamu” lalu ia memandang ke depan dilihat berupa Nur, kemudian dilihat ke belakang dilihatnya berupa Nur, lalu ia memandang ke kiri dan ke kanan dilihatnya demikian juga. Itulah yang akan menjadi sahabatnya nanti di dunia, yaitu Abu Bakar Assidiq, ‘Umar bin Khattab, ‘Utsman bin Affan dan ‘Ali bin Abi Thalib.

Kemudian Nur-Muhammad lalu bertasbih ke hadirat Allah Ta’alaa selama 70.000 tahun. Kemudian Allah jadikan Nur Muhammad itu, Nur sekalian para Nabi-nabi. Kemudian Allah jadikan ruh umat Muhammad dari Nur Muhammad, dan Allah jadikan ruh umat-umat yang lain dari Nur Nabinya masing-masing. Kemudian ruh-ruh umat Nabi Muhammad sama-sama mengucapkan kalimat Tauhid :

“Tiada Tuhan Kecuali Allah, Nabi Muhammad Utusan Allah”

Kemudian Allah Jadikan sebuah pelita dari akik yang merah, yang bagian luar dapat dilihat dari sebelah dalamnya Kerana sangat beningnya. seterusnya Allah ciptakan bentuk Muhammad dan diletakan dalam lampu itu, Ia berdiri seperti sedang sholat, Kemudian ruh-ruh para Nabi mengelilingi Nur Muhammad, serta mengucap “La ila ha illallah” dan “Subhanallah” selama 100 tahun.

Kemudian sesudah itu, Allah memerintahkan ruh-ruh itu memandang kepada Nur Muhammad, akan tetapi pemandangan mereka itu tidak sama. Ada yang dapat melihat matanya saja, dan sebagainya.

1. Adapun ruh-ruh yang dapat melihat kepalanya, bila nanti lahir di dunia, dia akan menjadi pembesar, raja, atau presiden dan sebagainya,
2. Yang melihat keningnya, akan menjadi raja yang adil,

3. Yang melihat matanya, akan menjadi orang yang hafal Al-Qur’an, 4. Yang melihat alisnya, akan menjadi seorang pelukis,
5. Yang melihat telinganya, akan menjadi orang yang suka menuntut ilmu pengetahuan,

6. Yang melihat pipinya, akan menjadi orang yang suka berbuat kebaikan kepada sesama manusia,
7. Yang melihat bibirnya, akan menjadi pegawai raja,

8. Yang cuma melihat hidungnya, akan menjadi ahli hukum, tabib, cerdik pandai dan sebagainya,
9. Yang cuma dapat melihat mulutnya, akan menjadi orang suka berpuasa pertama 10. Yang cuma dapat melihat giginya, akan menjadi orang tercantik di dunia,

11. Yang cuma dapat melihat lidahnya, akan menjadi utusan raja-raja,
12. Yang cuma dapat melihat tenggorokannya, akan menjadi penasihat, mubaligh, tukang propaganda, para mu’azzin,

13. Yang cuma dapat melihat janggutnya, akan menjadi orang yang suka berjuang di jalan Allah,
14. Yang cuma dapat melihat tengkuknya, akan menjadi orang yang ahli dalam berniaga,

15. Yang cuma dapat melihat lengannya, akan menjadi orang yang pandai menggunakan senjata, pandai memanah dan memacu kuda,
16. Yang cuma dapat melihat lengan kanannya, akan menjadi orang yang ahli penangkap ikan,

17. Yang cuma dapat melihat lengan kirinya, akan menjadi orang yang ahli penjahit pakaian,
18. Yang cuma dapat melihat tapak tangan kanannya, akan menjadi tukang mas atau tukang timbangan,

19. Yang cuma dapat melihat tapak tangan kirinya, akan menjadi tukang menimbang,
20. Yang melihat dua lengannya, akan menjadi orang yang dermawan,

21. Yang cuma dapat melihat belakang tangan kanannya, akan menjadi orang yang pandai memasak,

22. Yang cuma dapat melihat belakang tangan kirinya, akan menjadi orang yang bakhil (paling berhemat),

23. Yang cuma dapat melihat ruas jari kanannya, akan menjadi tukang menjahit,
24. Yang cuma dapat melihat ruas jari kirinya, akan menjadi jurutulis,

25. Yang cuma dapat melihat dadanya, ia akan menjadi alim ‘ulama, pengarang, falsafah dan sebagainya,
26. Yang cuma dapat melihat belakangnya, ia akan menjadi orang yang sangat berbakti kepada Tuhan,

27. Yang cuma dapat melihat lambungnya, akan menjadi seorang pejuang,
28. Yang cuma dapat melihat perutnya, akan menjadi orang tidak akan serakah pada dunia,

29. Yang cuma dapat melihat lututnya, akan menjadi orang yang banyak sekali melakukan sembahyang,

30. Yang cuma dapat melihat dua kakinya, akan menjadi ahli berburu,
31. Yang cuma dapat melihat tapak kakinya, akan menjadi orang yang suka mengembara keliling dunia,

32. Yang cuma dapat melihat bayangannya saja, akan menjadi penari, penyanyi dan pemain musik.
Demikian masing-masing ruh itu tidak sama dan tidak semua yang dapat dilihatnya. Andai ada ruh diwaktu itu dapat melihat lebih dari satu macam anggota Nur Muhammad, begitu dia lahir menjadi manusia, akan mempunyai bakat lebih dari satu macam. Dan siapa dari antara ruh-ruh itu, tidak dapat melihat apa-apa dimasa itu, kelak bila lahir ke alam dunia menjadi manusia yang tidak mempunyai kecakapan apa-apa.

Jadi jelasnya bakat-bakat manusia yang kita buktikan didunia ini, baik dia sebagai pengarang, ahli pidato, atau pelukis, seni dan sebagainya, itu adalah bakat-bakat yang telah di perbekali semenjak dia berada di alam arwah oleh Allah Ta’alaa.

mind2

Ketahuilah sesungguhnya manusia ini Tuhan jadikan ia hidup berpindah-pindah dari empat alam, dari satu alam kepada alam lain.

· Pertama di alam arwah, belum mempunyai jasad kasar atau badan jasmani. Yang mana ketika itu ruh-ruh tersebut cuma bertasbih dan memuji kepada Tuhan,

· Kedua di alam dunia ini, sejak ia berada dalam rahim ibunya sehingga lahir sampai ia menutup mata,di alam dunia ini ruh-ruh itu mengembangkan bakatnya masing-masing.

· Ketiga Alam Barzakh, suatu alam yang tersembunyi dari pandangan mata manusia, yaitu alam kubur, setelah ruh berpisah dari badannya,

· Keempat alam Akhirat, Suatu alam dimana ruh dengan badan bersatu lagi, disinilah alam yang terakhir, suatu alam yang kekal abadi, yang tidak akan berpindah-pindah lagi buat selama-lamanya bagi manusia. Kerana itulah, alam akhirat dinamakan alam “Baqo” suatu alam yang kekal abadi.

Umur Alam Matriks Manusia



umurmatriks

Tidak dinafikan, sebelum manusia moden diciptakan di THE LAB, terdapat kemungkinan sampel-sampel berversi tinggi telah pun diuji di medan ujian yang sama ini…

BUMI.

Itu yang manusia hari ini fikirkan.

Namun ianya bukanlah BUMI dalam ertikata yang sebenarnya. Jika disorot dari segi dimensi pelbagai.

Persoalannya:

Berapakah umur THE LAB?

 Nota: Bahagian-bahagian yang mengandungi firman Tuhan atau hadis nabi termasuk riwayat-riwayat tertentu adalah dipetik dari buku-buku agama. Anda dinasihatkan untuk merujuk kepada orang yang pakar jika ada persoalan atau ada apa-apa keraguan berkaitan topik berkaitan.

 The Lab, adalah merujuk kepada medan di mana manusia diuji dengan kehidupan yang penuh simulasi (hiburan dan permainan) ini.

“Dan (ingatlah bahawa) kehidupan dunia ini (meliputi segala kesenangan dan kemewahannya, jika dinilaikan dengan kehidupan akhirat) tidak lain hanyalah ibarat hiburan dan permainan; dan sesungguhnya negeri akhirat itu ialah kehidupan yang sebenar-benarnya; kalaulah mereka mengetahui (hakikat ini tentulah mereka tidak akan melupakan hari akhirat).” (Surah Al-Ankabut, 29:64)

Pada pemahaman yang sederhana, ia merujuk kepada Bumi, planet tempat manusia berhidup kini.

Persoalannya, berapakah umur The Lab ini?

Mungkin ramai dalam kalangan pembaca yang pernah mendengar, membaca atau menjumpai penulisan berkaitan umur umat Nabi Muhammad SAW tidak melebihi 1,500 tahun.

Biarpun tiada dalil khusus daripada Nabi SAW berhubung perkara berkenaan, namun terdapat kajian daripada ulama bahawa umur umat-umat terdahulu tidak melebihi 1500 tahun dan hasil penelitian berkenaan, diandaikan bahawa situasi sama berlaku kepada umat akhir zaman ini.

.Umur Umat Islam

langitbumi

.
Berdasarkan buku ‘Umr Ummat al-Islam (umur umat Islam) oleh Syeikh Amin Jamaluddin dari Mesir yang mengambil pandangan sesetengah ulama seperti Imam as-Suyuti dan lain-lain bahawa ditafsirkan daripada beberapa hadis dan athar, umur umat Islam (yakni tempoh kewujudannya) ini adalah antara 1400 hingga 1500 tahun.

Sesudah pupus atau habis jangka hayat umat Islam, maka dunia hanya akan didiami oleh orang-orang kafir yang tidak mengenal Allah SWT.

Mereka akan hidup dalam kegelapan sehingga berakhirnya umur dunia iaitu tiba Hari Kiamat yang memang tiada siapa tahu bilakah masanya.

Berdasarkan satu kiriman daripada Ketua Unit Hadis di Institut Kajian Hadis dan Akidah (INHAD) Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (Kuis) Dr Mohd Khafidz Soroni menjelaskan bahawa ada yang keliru tentang perbezaan antara umur dunia dengan umur umat Islam.

Maka, yang akan sampai atau tidak sampai ke tahun 1500 (Hijrah) ialah umur umat Islam, bukannya umur dunia. Berdasarkan itu, tempoh atau jangka hayat umat Islam hanya tinggal lebih kurang lima hingga enam dekad sahaja lagi.

Ini bermaksud berdasarkan buku ‘Umr Ummat al-Islam itu bahawa sebelum sampai tahun 1500H akan munculnya Imam al-Mahdi, Dajjal, Nabi Isa AS, perang besar Malhamah atau disebut juga ‘Armageddon’, Yakjuj Makjuj dan sebagainya. Ini adalah berdasarkan pendapat beliau itu.

Selepas dunia aman dan wafatnya Imam Mahdi dan Nabi Isa AS, manusia mula beransur-ansur kembali semula kepada kesesatan dan kekufuran.

Beliau juga menyatakan bahawa sehinggalah akhirnya orang Islam semua dimatikan Allah SWT dengan angin ‘maut’ daripada Yaman.

Menariknya, selepas tahun 1500 (lebih kurang) tiada lagi umat Islam yang tinggal.

chinaas

Tidak diketahui berapa lama generasi orang-orang yang kafir itu hidup sebelum tiba pula Hari Kiamat dan berakhirnya umur dunia. Tiada siapa yang tahu, hanya dalam beberapa athar disebut hingga 100 atau 120 tahun.

Walau bagaimanapun, ini adalah pandangan beliau dan beliau menyatakan ini sekadar dapat dijadikan iktibar dan renungan sahaja bukannya perlu dipegang sebagai asas akidah.

Katanya, pandangan Syeikh Amin memang mendapat kritikan daripada beberapa ilmuwan, beliau kemudian menjawab dan memberi respon balas dengan buku yang lain berjudul: Radd as-Siham. Beliau memperinci dan mengupas pandangannya dengan lebih luas berbanding penjelasan dalam buku pertamanya, ‘Umr Ummat al-Islam.

Imam as-Suyuti juga dikritik kerana berpegang dengan riwayat daif bahawa umur dunia ini hanya sekitar 7,000 tahun.

Menurut Dr Mohd Khafidz, sekiranya sabit, kemungkinan maksudnya ialah bermula kiraan umur dunia itu sejak mula kewujudan manusia pertama di atas dunia, iaitu Nabi Adam AS. Ini kerana dalam ilmu geologi moden, umur dunia sudah mencecah bilion tahun (4.54 bilion tahun). Pendapat as-Suyuti turut disokong oleh Prof Dr Syed Muhammad Naquib al-Attas di dalam kajiannya, On Justice and the Nature of Man.

Beliau menegaskan tempoh hayat umat manusia secara keseluruhan sejak Nabi Adam AS hingga masa kini ialah sekitar 7,000 hingga 8,000 tahun sahaja serta pendapatnya turut disokong oleh seorang ahli pemikir, Prof Dr Hafidzi Mohd Noor.

 Kiamat

earth-magnetic-portals

Jika merujuk kepada data populasi dunia, pendapat itu juga mungkin ada logiknya.

Misalnya dalam tempoh 200 tahun, iaitu antara tahun 1800 hingga 2000M, bilangan penduduk dunia berkembang dengan pesat daripada 1 bilion kepada 6 bilion.

Ini bermakna pertambahan bilangan penduduk dunia sebanyak lima bilion orang dalam tempoh 200 tahun sahaja.

Tidak dinafikan perkara ini akan terus menjadi perdebatan disebabkan tidak ada fakta dan dalil yang disepakati, kecuali yang jelas Hari Kiamat itu semakin dekat seperti hadis: “Antara aku diutuskan dan Hari Kiamat itu seperti dua jari ini (hampirnya), iaitu jari tengah dan telunjuk.” (HR al-Bukhari dan Muslim)

Justeru, mana-mana pihak yg membahaskan perkara ini tidak harus menggunakan pendekatan monopoli dalam menyatakan pandangan.

Apa pun, topik ini terbuka untuk kajian yang akan datang. Tidak salah untuk kita mengkaji selagi ia tidak menyalahi akidah. Anggaplah ia sebagai salah satu ilmu sains yang harus diteliti kerana huraiannya terlalu sedikit atau tidak ditemui di dalam Al-Quran dan Hadis.



No comments:

Post a Comment